ŁĄCZYMY PRZEDSIĘBIORSTWA, UCZELNIE I SZKOŁY WE WSPÓLNYM PROGRAMIE
3 ETAPY PROGRAMU
ETAP 1
ROZWÓJ POSTAW
październik - grudzień
Uczestnicząc w projekcie, otrzymujecie wraz z opiekunem grupy tj. nauczycielem, scenariusz gry symulacyjnej
Lean Management oraz zadania dodatkowe mające na celu rozwinięcie postawy Lean Thinker'a.
Nauczyciele przechodzą szkolenie (realizowane przez Koordynatorów regionalnych), które przygotowuje ich do poprowadzenia grupy.
Każda ze szkół organizuje wewnętrzne rozgrywki.
Najlepsze drużyny przechodzą do kolejnego etapu.
ETAP 2
ROZWÓJ WIEDZY
styczeń - luty
30 grup, które przeszły do II-go etapu reprezentują swoją szkołę w rozgrywkach międzyszkolnych
o charakterze ogólnopolskim.
Tym razem zmagać się będziecie z zupełnie nową grą i trudniejszymi wyzwaniami. W poradzeniu sobie z tymi zadaniami pomoże Wam dostęp do merytorycznych wskazówek.
Najlepiej współpracujące grupy
o najwyższych rezultatach przechodzą do rundy finałowej!
W przygotowaniach do rozgrywki półfinałowej grupy wspierane są przez Koordynatora regionalnego.
ETAP 3
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI
marzec - maj
Runda finałowa rozgrywana jest przez okres 2 miesięcy
(3 x 3h wizyty) w jednym z przedsiębiorstw w regionie.
Zadaniem finalistów jest opracowanie pomysłów doskonalących w odwiedzanej firmie oraz zaprojektowanie własnej gry symulacyjnej opisującej zaobserwowane procesy.
Każda grupa finalistów otrzymuje opiekuna ze strony firmy.
Ostatecznego zwycięzcę wyłoni
Jury podczas rozgrywek na
Uniwersytecie Gdańskim.
DLA KOGO I PO CO?

DLA UCZNIÓW
-
kształcenie pracy zespołowej, planowania i organizacji pracy
-
doskonalenie, poszukiwanie rozwiązań i uproszczeń
-
uzyskiwanie pewności siebie
-
rozumienie znaczenia zespołu i nadrzędnej roli człowieka w osiąganiu wyznaczonych celów
-
kształtowanie swojego wizerunku jako przyszłego pracownika
-
kształcenie opanowania w sytuacjach związanych z presją czasu
-
stymulowanie do działania i uruchamiania pokładów kreatywności
-
kształcenie umiejętności szeroko rozumianego zarządzania
-
kształcenie zainteresowań zawodowych

DLA NAUCZYCIELI
-
rozwój pozytywnych relacji nauczyciele – uczniowie,
-
możliwość obserwacji oraz wpływania na rozwój zachowań i predyspozycji uczniów
-
poznanie technik budowania relacji w zespole
-
urozmaicenie sposobów kształcenia i przekazywania wiedzy,
-
poszerzenie własnej wiedzy z zakresu zarządzania procesami, zarządzania projektami oraz kreowania gier edukacyjnych

DLA FIRM
-
pozyskanie atrakcyjnego narzędzia budowania relacji z uczniami - potencjalnymi pracownikami
-
możliwość kształcenia przyszłych pracowników przed ich zatrudnieniem
-
sposób na wyławianie talentów wartych zatrudnienia
-
budowanie relacji z lokalną społecznością
-
rozwój wizerunku odpowiedzialnego pracodawcy
-
możliwość uruchomienia programu wolontariatu dla pracowników