LEAN FILOZOFIA CIĄGŁEGO ROZWOJU
LEAN to angielska nazwa na koncepcję ciągłego doskonalenia (KAIZEN) opracowaną w firmie TOYOTA.
Koncepcja ta złożona jest z dwóch elementów:
LEAN THINKING, czyli tego w jaki sposób myślimy o tym co robimy i w czym uczestniczymy.
LEAN TOOLBOX, czyli narzędzi (gotowych technik i zasad), które mogą pomóc w rozwiązywaniu problemów spotykanych w przedsiębiorstwach, a także codziennych wyzwań zwykłego człowieka.
LEAN w biznesie to DROGA do NIEDOŚCIGŁEJ ORGANIZACJI
poprzez stopniową i nieustającą ELIMINACJĘ MARNOTRAWSTWA
we wszystkich aspektach działalności poprzez:
wykorzystanie KAŻDEGO GRAMA INTELIGENCJI w organizacji
aby spełnić maksymalnie OCZEKIWANIA KLIENTÓW
zapewniając jednocześnie SATYSFAKCJĘ ZESPOŁU na najwyższym poziomie.
LEAN UNIWERSALNE KOMPETENCJE
Rynek pracy i jego potrzeby ewoluują w coraz bardziej dynamicznym tempie, a liczba zmian i wyzwań wobec których stają pracownicy firm stale rośnie.
To powoduje, że pracodawcy poszukują pracowników, którzy: potrafią pracować zespołowo, wykorzystywać umiejętności i talenty grupy dla osiągania wspólnych celów, komunikować się z poszanowaniem innych, elastycznie dostosowywać się do zmieniających się wymagań i adaptować do zmieniających się warunków, myśleć krytycznie, sprawnie identyfikować i rozwiązywać problemy, myśleć procesowo, odszukiwać i analizować informacje, inicjować działania, skupionych na ciągłym doskonaleniu siebie i organizacji w której funkcjonuje. O tym właśnie jest LEAN.
10 ZASAD LEAN THINKERA
CZYM JEST LEAN THINKING W WERSJI MŁODZIEŻOWEJ?
to sposób myślenia i działania;
to sposób organizacji naszych aktywności
aby zasoby, którymi dysponujemy (czas, talenty, materiały, pieniądze i in.) były jak najbardziej efektywnie wykorzystane dla społeczności, w której działamy (firmy, szkoły, rodziny, grupy znajomych i in.)
by wszelkie podejmowane działania dawały nam satysfakcję z ich rezultatów.
to zespół uniwersalnych kompetencji, które można wykorzystać w każdym środowisku, zarówno w szkole, wśród rówieśników a także w pracy
LEAN THINKING OPIERA SIĘ NA
wspólnych wartościach
pracy zespołowej
koncentracji na klientach naszych działań
krytycznym myśleniu
myśleniu procesowym
dostrzeganiu i eliminacji marnotrawstwa ze wszystkiego, co robimy.